je vous ferai une photo du dépliant, ça m'a beaucoup étonné aussi
ha sinon j'ai un peu lu la FAQ du site et jsuis tombé sur ça, c'est assez intéressant : (source
http://www.skyrichbattery.com/p9/Freque ... pages.html)
(traduction en dessous)
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Q: Can I use Skyrich lithium battery normally in low-temperature environment?
A:Lithium batteries cranking performance will be degraded as temperature drops,. However, they still react to cranking under -10℃. Lead-acid battery type will increase resistance on each subsequent cranking attempt, until it won’t turn over. If your Lithium Iron Phosphate battery fails to start on first crank, that first start has warmed the battery, and the second attempt will be much stronger, and so on until you get a good start.
Due to our low resistance formulation, the performance of Skyrich lithium battery under cold conditions is better than other brand lithium battery. During minus 5℃environment temperature, most users can start the motorcycle on first try.
If under low temperature condition, please turn on your motorcycle spotlight after key on, it is good for the batteries because of the current delivery, but the lighting time depending on the temperature. 30 seconds if minus 5℃environment temperature, 4-5 min if minus 5℃environment temperature, this ensures the motorcycle would start on the first try, and protects the battery cycle for longer performance.
Q: Why we say the Skyrich Lithium battery can save fuel?
A:The voltage of lead acid battery is 12V, the voltage will reduce as the capacity falls as the batteries is operating. This leads to action efficiency weakness of spark plugs. But the voltage of Skyrich Lithium battery is 13V, and stable. The 1V voltage difference ensures the spark plugs be always in great form. It can improve the efficiency of spark plugs, producing bigger sparks, then the gasoline will be burnt more completely, unit kinetic energy increases the engine torque, which can improve vehicle running kinetic energy, ultimately improving fuel-efficient.
Read more: Frequently Asked Questions
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En gros (pour ceux qui speakent pas l'angliche):
Q1
> Si ca caille et qu'elle a du mal a démarrer, en réessayant ca fait chauffer la batterie du coup après ça le fait
> Je sais plus qui avait dit ça, mais allumer ses phares avant de démarrer permet de 'réveiller' la batterie, ils confirment
Q2
> Le voltage de base de la batterie est non pas 12 mais 13V du coup ça fait mieux péter les bougies et ça fait mieux brûler le mélange => peut-être un piti gain de conso.
Après j'ai aussi lu que :
>il faut avoir un régulateur en bon état cad qui délivre pas +15V moteur allumé sinon ça abîme la batterie
>que non, ça crame pas et ça te pète pas à la figure
>que ça marche même la tête en bas
> que l'on peut charger la batterie avec un chargeur plomb-acide mais à 2 conditions :
- que le chargeur ne puisse pas débiter +15V
- que si le chargeur fait désulfatage, pouvoir désactiver la fonction
Désolé pour le pavé mais finalement ça a l'air pas mal cette affaire, y a 2 ans ça valait encore 250€ aujourd'hui 110 fdp in ça commence à être intéressant
